Nattliga funderingar

När jag sitter och ammar på nätterna så slingrar alltid tankarna iväg. I natt tänker jag på mina vänner.

Jag har ganska få vänner, många bekanta och kompisar men få vänner. Jag gillar att ha det så för jag har ganska svårt att släppa någon riktigt nära. Jag har varit rädd att någon av mina vänner skulle försvinna nu när jag fick barn, men än så länge finns de kvar och tur är det! Jag är inte en tia poängare till vän just nu känner jag.. Hela mitt liv snurrar runt Oliver. Har han ätit tillräckligt? Varför bajsar han inte? Har han ont i magen? Tänk om han blir sjuk? Är jag en bra mamma? Tycker han ens om mig?

Den typen av tankar snurrar heela tiden. Men vill ändå ge en liten kärleksförklaring till de fina vänner som finns kvar.

Anne-lie: nu har vi känt varandra i över fyra år. Trodde aldrig att det skulle bli en sådan här vänskap när vi pratade på vovve forumet om valpar och rumsrenhet. Du har blivit en trygghet och en del av mig som jag inte klarar mig utan. Du känner mig läskigt bra och får mig alltid att må bra. Hoppas att du känner samma som mig för Oliver behöver sin tant många år framöver!

Sofia: det är samma sak här, trodde inte heller att vi skulle bli så tighta när vi träffades första dagen på universitetet! Jag hade sett fram emot att få ta examen tillsammans med dig, nu blir det tyvärr inte så men är så ruskigt stolt över dig! Du har kämpat på så otroligt bra nu och jag är så glad över att du är min vän. Nu har du flyttat till storstaden vilket tyvärr gör att vi inte ses lika ofta, men det spelar egentligen ingen roll för jag vet att vi alltid kommer att finnas där för varandra.

Laila: min hundtränarkompis som blev min vän! Vi är ganska olika vi två, du har humör och är inte rädd för att visa det medan jag är töntigt försiktig. Men med tiden vågade jag öppna upp mig vilket resulterade i en otrolig vänskap! Även du har flyttat (alla flyttar ifrån mig.. ;)) men vi har fortfarande kontakt. Vi hörs inte så ofta men när vi gör det så är det som att inget har förändrats! Även när vi ses så pratas det och skrattas. Vi pratar om flams och trams men även otroligt allvarliga saker, vi har varit med om mycket lika saker så vi förstår varandra bra.

Jennie: nu har vi känt varandra länge! Minns så väl när du kom till stallet med din häst. Det finns nog ingen vän som jag tjaffsat så mycket med! Men jag gissar att det beror på att vi är trygga med varandra. Finns nog inget vi inte pratat om! Det är så skönt att ha dig nu i den här tiden som småbarnsförälder, du vet ju exakt hur allt känns! Det är väldigt skönt att ha dig att ventilera alla dessa frågor som snurrar samt den ständiga oron enbart en förälder kan förstå. Även om vi går varandra på nerverna ibland så ska du veta att du är så viktig!

Men den allra allra bästa är min fantastiska Robin. Han är min absoluta bästa vän. Min vän, min älskade och min partner. Jag kan inte tänka mig ett liv utan dig, jag älskar dig så otroligt mycket ❤



Kommentarer
Postat av: Sofia

Älskade älskade vän <3<3

2013-01-17 @ 06:51:24
URL: http://fiaigbg.wordpress.com
Postat av: laila

Älskade Soofie....visst är vi olika men ändå såå lika!
Vi måste pratas oftare men just nu känner jag att jag vill att du ska få vara mamma i fred, men jag finns här hela tiden för dig!
Kommer dock aldrig lämna dig....du är bäst ju!

2013-01-17 @ 10:09:48
Postat av: AnnS

<3 fint skrivet sötnos <3

2013-01-17 @ 17:25:48
Postat av: jennie

åh vad go du är!! du är så otroligt viktig för mig med ska du veta! love you <3

2013-01-17 @ 17:51:16
Postat av: VICTORIA

Fin blogg!

2013-01-25 @ 19:01:24
URL: http://hundtassarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: