Det där med amning..

Under hela sjukhusvistelsen påpekade dem hur mycket mat jag hade åt Alva, ännu häftigare med tanke på allt jag varit med om. Jag har pumpat varje dag, flera gånger om dagen så att hon skulle få min mjölk och så att det ska finnas mjölk när Alva lovar redo att amma. 

Nu ammar hon men min mjölk har sinat otroligt mycket. Jag har ofta mjölkstockning och hon blir så arg för att hon inte får tag direkt.. det blir liksom en stress allting. 

Så nu har jag bestämt att det blir flaska och amning. Amningen får hålla i sig så länge det går. Hon blir inte helt nöjd av bara flaska nämligen.. hon har mer sug behov än vad flaskan erbjuder. 

Nyss ammade hon klockrent! Men känns skönt att ha flaskan också.. mindre press på mig!



Kommentarer
Postat av: Kristin

Skönt att du tagit ett beslut! Den lilla tiden Casper fick bröstmjölk var i flaska och det var skönt att se hur mycket han fick i sig. Hoppas att detta passar er bättre 😊

2015-05-01 @ 21:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: