Hej på er!

Va roligt att ni är så många som tittarninnhör varje dag trots min dåliga uppdatering! :)

Hur mår ni? 

Vi mår just nu ganska bra. Fullt upp med flytten. Vi är förkylda också tyvärr, Alva blev värst drabbad tyvärr. Hon får ständigt fortsätta visa vilken otroligt stark tjej hon är. Hon började snora och nysa i torsdags förra veckan men åt bra och var pigg. Natten till söndag började hon hosta och då kände jag och Robin oron komma smygandes. Det var ju såhär hennes rs-infektion började. 

Vi åkte in till akuten tidigt på söndag morgon och där bestämdes det att de ville ha henne kvar och ha henne under uppsikt. Jag och Alva fick bo kvar. Kan säga såhär att jag saknar verkligen inte den miljön. Jag fick direkt tillbaka den där känslan som jag inte kan beskriva. Jag mådde dåligt direkt och gråten kom så fort sköterskorna frågade hur vi mådde. 

De kopplade på saturationsmätare på hennes lilla fot och även där kom massa minnen tillbaka. Nu hade jag stenkoll på den där apparaten och glömde bort att lita på Alva. Jag vet att hon är så otroligt stark men när man ser puls och syresättningen så tvingas man att ha stenkoll på den. Iallafall jag. 

Alva låg hela tiden stabilt och bra och kissade och bajsade bra. Det som var svårt för henne var maten. Hon har inte samma aptit och hon vill helst bara sova. I måndags på ronden sa läkaren att vi fick åka hem om jag kände mig trygg med det, och det gjorde jag. Väldigt skönt att få komma hem! 

De tog kikhostprov på henne bara för att utesluta det, men läkaren trodde inte att det var varken kikhosta eller rs denna gång, utan bara en förkylning som tog hårdare på henne pga att hon nyss haft rs för då är luftrören extra känsliga. 

Idag är Alva bättre upplever vi, hon snorar inte längre och hostan är bättre. Vi kämpar med maten och hon får i sig helt okej med mat. Hon ska ha i sig runt 450 ml per dygn och gårdagens dygn resulterade i 400 ml så det är väldigt bra! Hon har hittills detta dygn ätit 320 ml och då är det några matningar kvar innan det är morgon :) 

Vi håller också på med flytt för fullt nu! I helgen slamvi vara inflyttade i vårt underbara hus. Längtar tills vi kan smälta allt som hänt oss i en lugn miljö. 


Sover sött finaste flickan ❤️


❤️


Bästa bästa Oliver! ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: